သစ္ေတာသမားတစ္ေယာက္ရဲ႕ ကိုယ္ပိုင္မွတ္စုေလးပါ၊ ဖတ္မိတာ၊ ေတြးမိတာ၊ သေဘာက်မိတာေလးေတြ ျပန္လည္ေ၀မ်ွတာပါ...

Oct 9, 2011

ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ ရည္မွန္းခ်က္မ်ား

ဘာလိုလိုႏွင့္ ေဆာင္းဦးေပါက္ရာသီသို႔ ေရာက္လိုလာျပန္ျပီ။ အျပင္မွာ မိုးတဖြဲဖြဲက်သည္ႏွင့္ အေအးဓါတ္က ပိုပိုလာသည္။ အပူခ်ိန္ အႏွုတ္ဒီဂရီေအာက္ ဂဏန္းႏွစ္လံုးထိ ေရာက္သြားတတ္တဲ႔ ဥေရာပ ေဆာင္းရာသီနဲ႔ ရင္းႏွီးျပီးသားျဖစ္ေသာ္လည္း ကၽြန္ေတာ္္ ထိန္႕လန္႔မိေနသည္။ ဒီတစ္ႏွစ္လည္း ျဖတ္ေက်ာ္ရအံုးမွာပါလား။
ျပဴတင္းေပါက္ကို ေသခ်ာပိတ္၊ အပူေပးကိရိယာကို နံပါတ္ကုန္ဖြင့္ရင္း အိပ္ယာထဲမွာ ထိုင္ေနမိသည္။ လုပ္စရာအလုပ္ေတြ တစ္ပံုတပင္ရွိေနေသာ္လည္း ဘာအလုပ္မွ မလုပ္ျဖစ္။ အမွန္ေတာ့ ဘာလုပ္ရမွန္းမသိသလို ဘာကိုမွလည္း မလုပ္ခ်င္။ အေတြးထဲမွာလည္း ေ၀၀ါးေနသည္။ ေရွ႕ဆက္ရန္ ဘ၀မွာ လမ္းစေပ်ာက္ေနသလို ခံစားမိေန၏ ။

ကၽြန္ေတာ့ဘ၀မွာ အခုလို ခံစားခ်က္မ်ိဳး ခဏခဏ ၾကံဳခဲ႔ဘူးသည္။ ျဖစ္ခ်င္တာတစ္ခုကို တစိုက္မတ္မတ္ မၾကိဳးစားခ်င္တတ္တဲ႔ အက်င့္ေၾကာင့္လား၊ ဒါမွမဟုတ္ ဘ၀မွာ ဘာျဖစ္ခ်င္မွန္း ေသေသခ်ာခ်ာ မသိတာလား။ ရင္းႏွီးျပီးသား ခံစားခ်က္တစ္ခုျဖစ္ေနေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္ ထပ္ခါထပ္ခါ ခံစားမိေနသည္။

မွတ္မွတ္ရရ ဘ၀မွာ ေလး ငါးၾကိမ္ ထက္မနည္း လမ္းစ ေပ်ာက္ခဲ႔ဖူးသည္။ သို႕ေသာ္ လမ္းစေပ်ာက္တဲ႔ အေၾကာင္း တစ္ၾကိမ္တစ္ခါ သာ မွတ္တမ္းတင္ခဲ႔ဖူး၏။ သစ္ေတာတကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသားဘ၀ ပထမႏွစ္ အဂၤလိပ္စာ စာေမးပြဲတြင္ ျဖစ္သည္။ ရည္ရြယ္ခ်က္မရွိဘဲ သစ္ေတာတကၠသိုလ္ကို ေရာက္လာခဲ႔တဲ႔ ကၽြန္ေတာ္၊ စီနီယာ ဂ်ဴနီယာဆိုတဲ႔ စည္းကမ္းတစ္ခုေအာက္တြင္ စိတ္က်ဥ္းၾကပ္စြာ လမ္းစေပ်ာက္ခဲ႔သည္။ ထိုစဥ္က ကၽြန္ေတာ္ ေက်ာင္းဆက္မတက္ခ်င္ခဲ႔။

ဘာလုပ္ရမွန္းမသိ ေ၀၀ါးေနခ်ိန္မွာ “ဘ၀ရည္မွန္းခ်က္” ဆိုတဲ႔ ေမးခြန္းတစ္ခုကို မေျဖမေနရ ေျဖခဲ႔ရဘူးသည္။ ကၽြန္ေတာ္ ဘာေျဖရမွန္းမသိ။ ေမးခြန္းစာရြက္ကို ကိုင္ရင္း ကၽြန္ေတာ္ ေတြေ၀ေနခဲ႔တာ ယခုအထိပင္ အမွတ္ရေနေသး၏။ ကၽြန္ေတာ္ဘာေရးရမလဲ။ ဆံုးျဖတ္ခ်က္တစ္ခုကို ေသခ်ာစြာခ်ရင္ ကၽြန္ေတာ္ တစ္ခုခု ခ်ေရးခဲ႔သည္။ ကၽြန္ေတာ့အတိတ္ရဲ႕ ရည္မွန္းခ်က္မ်ား အေၾကာင္း။

သာမန္ အေျခခံ၀န္ထမ္း မိသားစုတစ္ခုမွာ ေအးေဆးသက္သာစြာ ၾကီးျပင္းခဲ႔ရတဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ ဘ၀ရည္မွန္းခ်က္ ဆိုတာကို ေကာင္းေကာင္း နားမလည္ခဲ႔။ မူလတန္း ေက်ာင္းသားဘ၀ တစ္ေလွ်ာက္လံုး ျဖစ္ခ်င္ခဲ႔တာက တပ္မေတာ္သား။ ဗိုလ္ျဖစ္ရမယ္ ဆိုတဲ႔ ရည္မွန္းခ်က္ မရွိေပမယ့္ ေရွ႕တန္းမွာ ေသနတ္ကိုင္ျပီး စစ္တိုက္ခ်င္ခဲ႔သည္။ စစ္တိုက္တန္း မွ မဟုတ္လွ်င္ လံုး၀ မ ကစားခဲ႔။ မူလတန္းေအာင္ျပီး အလယ္တန္း ကူးသြားေတာ့ ကၽြန္ေတာ့ ရည္မွန္းခ်က္ေတြ ေျပာင္းလဲလာခဲ႔သည္။ စစ္သားလုပ္ရန္လည္း စိတ္ကူး မရွိေတာ့ေပ။ ကၽြန္ေတာ္ျဖစ္ခ်င္ခဲ႔တာက ပညာသင္တဲ႔ ကေလး အမ်ားစု ရူးခဲ႔ၾကတဲ႔ ဆရာ၀န္ နဲ႔ အင္ဂ်င္နီယာ။ ဆရာ၀န္အရမ္းျဖစ္ခ်င္တဲ႔ သူငယ္ခ်င္း မိန္းကေလးတစ္ေယာက္နဲ႔ ကစားေဖာ္ ကစားဘက္ ျဖစ္ခဲ႔ရာက ကၽြန္ေတာ္၊ ေဆးထိုးအပ္ႏွင့္ ယဥ္ပါးလာခဲ႔သည္။ အမွိုက္ပံု တစ္ခုထဲက ေကာက္ရလာတဲ႔ ေဆးထိုးအပ္တစ္ေခ်ာင္းနဲ႔ ေတြ႕ကရာ လိုက္ထိုးေနတတ္သည့္ အခ်ိန္။ အိမ္မွာရွိသမွ် အပင္ေတြ အားလံုးလိုလိုပင္ ဒဏ္ရာ ပလပြႏွင့္။

ဆဌမတန္းတြင္ ကၽြန္ေတာ္ အဂၤလိပ္စာကို ေသခ်ာေလ့လာျဖစ္ခဲ႔သည္။ ကၽြန္ေတာ့၏ ဆရာက စိုက္ပ်ိဳးေရးတကၠသိုလ္က ပါေမာကၡ ဦးလွေအာင္။ အျခားဘာက်ဴရွင္မွ မထားႏိုင္ေပမယ့္ ကြ်န္ေတာ့မိဘက အဂၤလိပ္စာ က်ဴရွင္ေတာ့ မျဖစ္ ျဖစ္ေအာင္ ထားခဲ႔သည္။ အဂၤလိပ္စာရဲ႕ အေရးပါပံုကိုေတာ့ ႏိုင္ငံျခားျပန္ေတြ လက္ေအာက္မွာ အမွုထမ္းခဲ႔ရတဲ႔ ကၽြန္ေတာ့ အေဖ ေကာင္းေကာင္းနားလည္သည္။ ဆရာ႔ အဂၤလိပ္စာ က်ဴရွင္ကလည္း ေတာ္ေတာ္ေအာင္ျမင္သည္ဟု ဆိုရမည္ ျဖစ္၏။ ေရဆင္းမွာ ဘဘက်ဴရွင္ဆိုလ်င္ ကေလးတိုင္းလိုလုိ သိၾကသည္။ ထိုစဥ္က ကၽြန္ေတာ့ရင္ထဲမွာလည္း ဆႏၵတစ္ခု ျပင္းျပစြာ ရွိခဲ႔မိသည္။ လန္ဒန္က ႏွင္းေတာထဲမွာ ရိုက္ထားတဲ႔ ဆရာ႔ဓါတ္ပံုကို ၾကည့္ရင္း ကၽြန္ေတာ္ ရူးခဲ႔မိ၏။ “တစ္ေန႕ Europe တြင္ ေက်ာင္းသြားတက္ႏိုင္ရမည္” ဟူ၍။

ဆဌမတန္း ေနာက္ပိုင္း ကၽြန္ေတာ့ စိတ္၀င္စားမွုေတြ ေျပာင္းလဲသြားခဲ႔သည္။ ေဆးထိုးအပ္ကိုလည္း မကိုင္ခ်င္ေတာ့။ ကၽြန္ေတာ္ ကိုင္ခ်င္တာက အီလက္ထေရာနစ္ ဆားကစ္မ်ား။ သတၱမတန္းမွ စျပီး ကၽြန္ေတာ့္ ပိုးအသစ္က ထိန္းမရေတာ့။ အိမ္ရွိ လ်ွပ္စစ္ပစၥည္းေတြလည္း တစ္ခုမွ အေကာင္းမက်န္ေတာ့။ နာရီမွ အစ ကက္ဆက္ အဆံုး။ ေတြ႕ကရာဖ်က္သည္။ (ယခုအခ်ိန္အထိ ထိုအက်င့္မွာ ေဖ်ာက္ဖ်က္၍မရ)။ ဘ၀ကိုလည္း လမ္းေၾကာင္းတစ္ခု ခ်မွတ္လိုက္သည္။ “ငါ (၁၀) တန္းေအာင္လ်ွင္ အင္ဂ်င္နီယာၾကီးလုပ္မည္” ဟူ၍။ သို႕ရာတြင္ ဘ၀ဆိုတာ ထင္ထားသည့္အတုိင္း ျဖစ္မလာတတ္တာ သဘာ၀ပင္။

YIT တက္မည္ဆိုျပီး ၾကိဳးစားခဲ႔သည့္ ကၽြန္ေတာ္ ၈ တန္း စာေမးပြဲျပီးခ်ိန္တြင္ သတင္းဆိုးတစ္ခု ၾကားခဲ႔ရသည္။ YIT ဆိုတာ မရွိေတာ့ဘူး တဲ႔။ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ တစ္ခု ေပ်ာက္သြားခဲ႔တဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ ဘာျဖစ္ခ်င္မွန္း မသိခဲ႔ေတာ့။ အီလက္ထေရာနစ္ ဆားကစ္ေတြနဲ႕ ဆက္ရူးေနေသးတဲ႔ကၽြန္ေတာ္ ၁၀ တန္း စာေမးပြဲကိုေတာ့ ဘာျဖစ္ခ်င္မွန္းမသိဘဲႏွင့္ ေျဖဆိုခဲ႕ရသည္။ စာေမးပြဲျပီးတာႏွင့္ လံုး၀ ေတေပ ေလလြင့္ေတာ့သည္။ ဂီတာ အစုတ္ကေလးတစ္ခုႏွင့္ ရက္ကြက္ထဲမွာ အိပ္ေရးပ်က္ခံျပီး ေလ်ွာက္ေအာ္ေန ခဲ႔သည္။ ဘာေက်ာင္းတက္မွာလည္း လာေမးခဲ႔သမွ် ကၽြန္ေတာ္ အေျဖမေပးခဲ႔။

တကၠသိုလ္ ၀င္ခြင့္ေတြ ေလွ်ာက္ၾကစို႔လည္း ဆိုေရာ ကၽြန္ေတာ္ ဘာေလွ်ာက္ရမွန္းမသိ။ ေဆးမွတ္မွီေနေသာ္လည္း ေငြေၾကး မတတ္ႏိုင္၍ စိတ္ကူးပင္ မယဥ္မိခဲ႔။ စိုက္ပ်ိဳးေရးသုေတသနမွာ ၀န္ထမ္းလုပ္လာတဲ႔ ကၽြန္ေတာ့ အေမ က စိုက္ပ်ိဳးေရးတကၠသိုလ္ တက္ေစခ်င္သည္။ ရြံ႕ထဲ ဗြက္ထဲမွာ ၾကီးခဲ႔ရတဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ လယ္ကြင္းထဲ ထပ္မဆင္းခ်င္ေတာ့။ အေဖကေတာ့ ကၽြန္ေတာ့ သေဘာပင္။ အမွတ္မီွလ်ွင္ သစ္ေတာေလ်ွာက္ပါလား ဆိုတဲ႔ အဂၤလိပ္စာ သင္တန္းမွာ အတန္းတူ သစ္ေတာေက်ာင္းသား အကိုၾကီးတစ္ဦးက အမွတ္တမဲ႔ အၾကံေပးလာမွ သစ္ေတာတကၠသိုလ္ ဆိုတာကို ကၽြန္ေတာ္ သတိထားမိခဲ႔သည္။ အဆင့္လည္း မနိမ့္၊ လယ္ကြင္းထဲလည္း ဆင္းစရာမလို။
ေက်ာင္းစရိတ္ မ်ားမ်ား မေထာက္ႏိုင္တဲ႔ ကၽြန္ေတာ့ မိဘေတြကလည္း ဘုမသိ ဘမသိ သေဘာတူၾက၏။ တစ္ဖက္ကလည္း အင္ဂ်င္နီယာ ျဖစ္ခ်င္တဲ႔ ကၽြန္ေတာ္၊ အိမ္ႏွင့္ ခြဲမေနခ်င္ဘူး ဆိုသည့္ အေၾကာင္းျပခ်က္ တစ္ခုႏွင့္ပင္ သစ္ေတာတကၠသိုလ္ ေလွ်ာက္ျဖစ္ခဲ႔သည္။ ေက်ာင္းတက္ကာစ ရင္ခုန္မိေပမယ့္ ကိုယ့္ကိုယ္ကို မာန ရွိမိခဲ႔တဲ႕ ကၽြန္ေတာ္၊ ေက်ာင္းေတာ္ၾကီးရဲ႕ စနစ္ တစ္ခုေအာက္မွာ စိတ္ဓါတ္က်ခဲ႔မိသည္။ ဘာသာရပ္ကို စိတ္မ၀င္စားေပမယ့္ စာဖတ္ ၀ါသနာပါတဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ ေက်ာင္းစာကိုေတာ့ ေလ့လာျဖစ္ခဲ႔သည္။ သို႕ေသာ္ ဘာျဖစ္ခ်င္မွန္း မသိခဲ႔။

ပထမႏွစ္ အဂၤလိပ္စာ စာေမးပြဲမွာ ငယ္စဥ္က ကၽြန္ေတာ့ ရည္မွန္းခ်က္မ်ားအေၾကာင္း ေရးခဲ႔ေသာ္လည္း ပစၥဳပၸါန္ ရည္မွန္းခ်က္ကို ကၽြန္ေတာ္ ခ်မေရးႏိုင္ခဲ႔။ မွတ္မွတ္ရရ စာေမးပြဲျပီးခ်ိန္ ဆရာမ က ေခၚေတြ႕ျပီး ေဆြးေႏြးခဲ႔ေသးသည္။ ေခါင္းစဥ္နဲ႕ ေရးေစခ်င္တာကို ညီညြတ္ေအာင္ ေျဖမထားေပမဲ႔ ေအာင္စာရင္းမွာေတာ့ ဂုဏ္ထူးတပ္ေပးခဲ႔ပါသည္။

ဒုတိယႏွစ္ ေတာဆင္းျပီးခ်ိန္တြင္ သစ္ေတာဘာသာရပ္ကို ေတာ္ေတာ္ေလး စိတ္၀င္စားလာခဲ႔မိျပီျဖစ္သည္။ ပထမႏွစ္ ေတာဆင္းစဥ္က ဆရာဦးမင္းသန္႔ဇင္ရဲ႕ အေျပာအေဟာေကာင္းမွုေၾကာင့္လား၊ ဒုတိယႏွစ္ ေတာဆင္းခဲ႔ရတဲ႔ ဆရာဦးသက္ဦးနဲ႕ ဆရာဦးေဇာ္၀င္း(၇) တို႕ရဲ႕ အျပဳအမူေတြေၾကာင့္လားေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ကြဲကြဲျပားျပား မသိခဲ႔။ လစဥ္ ပညာသင္ဆု ေထာက္ပံ႕ေပးတဲ႔ FREDA နဲ႕ NEF တို႕ရဲ႕ တြန္းအားေတြေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္ စာၾကိဳးစားျဖစ္ခဲ႔သည္။ သစ္ေတာပညာရွင္ေကာင္း တစ္ေယာက္ ျဖစ္လာရမည္ ဟု သဓိဌာန္ မခ်မိရံု တမယ္ပင္။ ဆရာဦးရာဇာမင္းရဲ႕ အေဆာင္စာၾကည့္တိုက္နဲ႔ သူငယ္ခ်င္း ဘိုဘိုဟန္ရဲ႕ တိုက္တြန္းမွုတို႕ေၾကာင့္ စာဖတ္၀ါသနာ အေတာ္ထံုခဲ႔မိသည္။ စာသင္ခန္းအတြင္း ထိုင္ေနသမွ် အခ်ိန္တိုင္း ဆရာ မသိေအာင္ အျပင္စာအုပ္ေတြ ခိုးဖတ္ခဲ႔ၾကသည္။ ဘ၀လမ္းေၾကာင္း ကိုလည္း ေယာင္၀ါး၀ါး ခ်မွတ္ႏိုင္ခဲ႔မိ၏။

သို႕ေသာ္ ဘယ္ရည္မွန္းခ်က္ကိုမွ ေရရွည္ စြဲစြဲျမဲျမဲ မခ်တတ္ခဲ႔တဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ စတုတၳႏွစ္ အျပီးမွာ စိတ္ဓါတ္ေတြ ေျပာင္းလာခဲ႔သည္။ ရွုပ္ေထြးေပြလီလွတဲ႔ သစ္ေတာ၀န္ထမ္းဘ၀ကို ကၽြန္ေတာ္ မျဖစ္ခ်င္ေတာ့။ အရက္ေသစာ ပံုမွန္မီွ၀ဲတတ္တဲ႔ ကၽြန္ေတာ္၊ ေနာက္ဆံုးႏွစ္ သင္တန္းမွာ စာေသခ်ာမလုပ္ျဖစ္ခဲ႔။ အဆင့္ေကာင္းလွ်င္လည္း ဘာ ပညာသင္ဆုမွ ရဖို႕လမ္းမရွိေလေတာ့ ခရက္ဒစ္ႏွင့္ ေအာင္လွ်င္ ေက်နပ္ျပီဟု ဆိုကာ ျပန္မရႏိုင္ေတာ့တဲ႔ ေက်ာင္းသားဘ၀ ကို အစြမ္းကုန္ ခံစားခဲ႔ေတာ့သည္။ ရင္ဘတ္ထဲမွာ က်န္တာဆိုလို႕ ႏွင္းေတာထဲမွာ ေက်ာင္းတက္ခ်င္ စိတ္ေလး တစ္ခုသာပင္ ရွိေတာ့သည္။

ေက်ာင္းျပီး၍ အလုပ္ထဲေရာက္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ဘယ္သြားရမွန္းမသိ။ ဘာျဖစ္ခ်င္မွန္း ေသေသခ်ာခ်ာ မသိတဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ ဘယ္သြားခ်င္မွန္းလည္း ေသေသခ်ာခ်ာ မေ၀ခြဲတတ္ခဲ႔။ ကၽြန္ေတာ့ရဲ႕ ေတြေ၀မွုကို ကၽြန္ေတာ့ စီနီယာ အမ တစ္ေယာက္က ဆံုးျဖတ္ေပးခဲ႔သည္။ ဘုမသိ ဘမသိ ၀န္းက်င္၊ သားငွက္ ဌာနကို ကၽြန္ေတာ္ ေရာက္လာခဲ႔သည္။
ေရာက္ေရာက္ခ်င္း စိတ္မ၀င္စားေသာ္လည္း ကၽြန္ေတာ့ အကို ဆရာလို ရင္းႏွီးရသူ ဆရာဦးရာဇာမင္း အမွတ္တမဲ႔ သတိေပးသြားတဲ႔ စကားတစ္ခြန္းေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္ အလုပ္ၾကိဳးစားခဲ႔ပါသည္။ သူေျပာသြားတာက “လူၾကီး အားကိုးတဲ႔ သူတစ္ေယာက္ျဖစ္ေအာင္ေန” တဲ႔။

ဆရာ႔စကားအတိုင္း လူၾကီးအားကိုးရသူ တစ္ေယာက္ျဖစ္ေအာင္ ေနခဲ႔မိရာက ကၽြန္ေတာ့ ရွိစုမဲ႔စု ရည္မွန္းခ်က္ေလးပင္ ေပ်ာက္လုနီးပါး ျဖစ္ခဲ႔သည္။ ပညာသင္ဆု စာေမးပြဲအတြက္ ျပင္ဆင္ခ်ိန္ ေသခ်ာမရွိခဲ႔ေတာ့။ ကံေကာင္းေထာက္မစြာ စာေမးပြဲမွာ အဂၤလိပ္စာ အမွတ္္ကေလး ေကာင္းသြားသျဖင့္ ႏွင္းေတာထဲမွာ ကြ်န္ေတာ္ ပညာသင္ခြင့္ ရခဲ႔ပါသည္။ သို႕ရာတြင္ ေမွ်ာ္လင့္ခဲ႔သေလာက္ ေပ်ာ္စရာမေကာင္း။ ဆီးႏွင္းထဲမွာ အတန္းသြားရတဲ႔ ဒုကၡကို ခံစားဘူးသူတိုင္း ျပန္မလိုခ်င္ၾက။  ေမ်ွာ္လင့္ခ်က္ အျပည့္နဲ႔ ပညာလာသင္ ခဲ႔ေသာ္လည္း ထင္သေလာက္ စိတ္၀င္စားစရာ မေကာင္းခဲ႔။

အရာရာကို ျငီးေငြ႔လြယ္တတ္တဲ႔ ကၽြန္ေတာ့ အက်င့္ေၾကာင့္လား၊ ဒါမွမဟုတ္ အရာရာကို အေလးမထားတဲ႔တတ္ ကၽြန္ေတာ့ရဲ႕ စိတ္ဓါတ္ေၾကာင့္လား။ ေသခ်ာသည္ကေတာ့ ကၽြန္ေတာ့ အေတြးေတြ ေ၀၀ါးေနမိသည္….။

(ဆရာသစၥာနီ ရဲ႕ "အထုပတၳိမဲ႔ မွန္တစ္ခ်ပ္" ၀တၳဳတို ကို ဖတ္မိရာက လက္ေဆာ့မိသြားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။)

No comments:

Post a Comment